Aftellen naar ons vertrek!

dinsdag 20 januari 2009

Dank je wel!

Hallo!

Vorige week donderdag ben ik gaan observeren in de klas waar ik stage zal doen na mijn stage in Tanzania. Van de leerlingen en meester Jan heb ik twee gedichten gekregen om mee te nemen naar Afrika. Als ik de gedichten daar lees, moet ik even aan mijn stageklas denken... Ik was echt verrast en ik ben er heel blij mij, daarom wil ik alle leerlingen via deze weg bedanken!

De gedichten werden op een creatieve manier uitgetekend en uitgeschreven, wat een heel mooi resultaat opleverde. Jammer dat ik jullie dit niet kan laten zien, maar ik laat jullie wel even meegenieten van de gedichten...

IK WIL OOK VAKANTIE, ZEI DE IJSBEER
Hans Andreus
Een ijsbeer zei: 'Ik gaap en geeuw
van alle dagen ijs en sneeuw.
Ik raak zelfs lelijk van de wijs
van alle dagen sneeuw en ijs.
'k Wil best eens naar het zuiden, want
het schijnt dat daar de zon brandt.
Zodat je in die warme streek
fijn bruin wordt - ik zie veel te bleek.
Dus lees je nu eenmaal in de krant:
Ijsbeer gezien op zuidelijk strand.
Denk dan niet: Raar, hoor, voor zo'n beer
Wees blij dat ik me amuzeer!'
LIJMEN
Joke van Leeuwen
Ik had drie beestjes,
drie beestjes van steen.
Een vogeltje.
Een veulentje.
Een varkentje.
Ze zijn gevallen.
Ze braken stuk.
Ik heb ze gelijmd.
't Is bijna gelukt.
Ik heb drie beestjes,
drie beestjes van steen.
Een vogeltje.
Een veulentje.
Een varkentje.
Wil je meer weten over deze klas? Neem dan snel een kijkje op hun blog. Het is de moeite waard!
Groetjes,
Ella

2 opmerkingen:

Greet zei

Ah de nieuwstad, waar is de tijd! Je zult je daar wel amuseren :)

5nieuwstad zei

Dag juf Ella,
We wensen je een goede reis en leuke belevenissen met de kinderen in Tanzania. Hopelijk ook wat avontuur voor jou tijdens de vrije momenten. We hebben in onze klas zeventien busjes lijm die je mag meenemen. Er valt daar ook wel iets te lijmen zeker? Kom je ze ophalen? Later misschien sturen we je nog een pakket van de school. Groetjes aan je collega Jolien. Kiany en klas 5